Veelgestelde vragen

Welke betaalmethodes kan ik gebruiken?
Je kan in deze webshop betalen met iDeal (Nederland), creditcard, overschrijving vooraf, Paypal en Sofort Banking (Duitsland).

Wordt mijn bestelling direct verstuurd als ik met overschrijving betaal?
Nee, in dat geval wachten we eerst tot de overschrijving door ons ontvangen is. Tot die tijd blijft je bestelling op ‘in behandeling’ staan.

Wat zijn de verzendkosten?
Binnen Nederland kost een reguliere zending €7,69. Buiten Nederland is het afhankelijk van het land van bestemming.

Wat is de levertijd?
Vanaf moment van bestellen totdat het pakketje bij je thuis wordt bezorgd bedraagt de levertijd circa 20 werkdagen of 3 tot 5 weken. Omdat er meerdere partijen bij het proces betrokken zijn en we naar heel de wereld verzenden kunnen we geen vaste levertijd communiceren. Dit verschilt per bestelling.

Kan ik een verschillend verzend- en factuuradres opgeven?
Op dit moment is dat niet mogelijk. Om onze klanten tegen online fraude te beschermen moeten beide adressen hetzelfde zijn.

Moet ik BTW of invoerrechten betalen als ik vanuit het buitenland een bestelling plaats?
We doen er alles aan om eventuele invoerrechten, belastingen en bemiddelingskosten te minimaliseren. Afhankelijk van het land van bestemming van je bestelling kunnen er echter toch invoerrechten, belastingen en bemiddelingskosten bij invoer worden berekend. Onze verzendkosten zijn alleen voor de verzending en omvatten deze extra kosten niet. Neem contact op met de vervoerder en de douane in jouw land voor meer informatie.

Wat is de kwaliteit van mijn 3D print?
De kwaliteit van de uiteindelijke print is hoog zoals getoond in de sokkels naast de scanner. De preview die je hier in de webshop ziet is niet het eindproduct. Vandaar dat we hiervoor altijd verwijzen naar de fysieke voorbeelden op locatie. De preview wordt na je bestelling handmatig bijgewerkt waarbij oneffenheden en/of missende delen (bijvoorbeeld benen die niet volledig zichtbaar zijn) worden hersteld. Daarna wordt de 3D print gemaakt van kunststof. Door digitale omzetting van kleuren in combinatie met het 3D printproces kan het voorkomen dat kleuren iets afwijken van de foto. Het materiaal laat toe dat er veel details in het figuurtje te zien zijn. Hierbij geldt wel, hoe groter het formaat, hoe meer details je ziet. Welk formaat je ook kiest, voor alle formaten geldt hetzelfde: het is een unieke, echte mini-versie van jezelf.

Gaat mijn 3D beeldje makkelijk kapot?
Het beeldje is best sterk maar het is geen speelgoed. We raden dus aan om het buiten bereik van kinderen te houden. Mocht het beeldje breken wees dan altijd voorzichtig. Er kunnen scherpe randjes ontstaan als gevolg van het breken.

Hoe zorg ik ervoor dat mijn 3D beeldje mooi blijft?
De kunststof beeldjes zijn bestand tegen UV licht en vocht. Zo is het mogelijk je beeldje zelfs buiten te plaatsen. Alhoewel het geen speelgoed is kunnen ze goed tegen een stootje. De beeldjes bevatten meer dan 10.000.000 kleuren en zijn dus mooi van kleur.

Hoe kan ik mij uitschrijven en mijn scan(s) laten verwijderen?
Door het invullen van verzoek tot verwijderen kunt u zich uitschrijven en worden uw gegevens en de scan(s) uit de database verwijderd die aan dit emailadres zijn gekoppeld. Let op, als de scans zijn verwijderd heeft u uiteraard geen mogelijkheid meer om in de toekomst alsnog een beeldje te bestellen of de preview(s) te bekijken.

Hoe lang worden mijn gegevens en scans bewaard?
We bewaren je gegevens maximaal 12 maanden (1 jaar) vanaf scandatum. Daarna worden je gegevens altijd vanzelf verwijderd. Langer bewaren is helaas niet mogelijk en toegestaan.

Kan ik mijn 3D beeldje retourneren als ik niet tevreden ben?
Vanwege de persoonlijke aard van het product is het helaas niet mogelijk om het beeldje te retourneren wanneer je niet tevreden bent. Dit is ook opgenomen in de algemene voorwaarden die je in kunt zien voor het plaatsen van de bestelling in onze webshop. Is er sprake van breuk of een aantoonbare productiefout (bijvoorbeeld een vlek in de print) stuur dan een email met foto en uitleg naar info@madurodam.nl zodat we je verder kunnen helpen.

Contact

Staat uw vraag er niet bij en heeft een een algemene vraag? Neem contact op met info@madurodam.nl. Heeft u een vraag over uw bestelling? Neem contact op met madurodam@scanologics.com.